Felgi jak nowe

Nie da się ukryć, że w trakcie eksploatacji, poszczególne części naszego samochodu ulegają zużyciu. Okresowo wymieniamy przecież klocki czy tarcze hamulcowe, co jakiś czas konieczna jest również wymiana filtra oleju, filtra kabiny a przy długotrwałej eksploatacji także nowy rozrząd (zalecane co ok. 100 000 kilometrów). Czy dbamy jednak o felgi?

Renowacja felg

Felgi tak samo ulegają zużyciu, dlatego też należy poddawać je okresowej konserwacji – przy czym dotyczy to standardowych uszkodzeń eksploatacyjnych i ogólnego zużycia, prostowanie wykrzywionej o krawężnik felgi nie zawsze jest dobrym pomysłem i ma wielu zarówno zwolenników jak i przeciwników, przestrzegających przed zagrożeniami, jakie mogą z tego wynikać.

Stosunkowo najprostszym rozwiązaniem jest lakier do felg. Na rynku dostępne są różne opcje i warianty – wszystko zależy od tego, jaki rodzaj felg planujemy odnowić. Wszak nawet najlepiej utrzymane auto, choćby i był to prawdziwy klasyk, nie będzie wyglądało dobrze na starych, brudnych felgach, przypominających raczej koła pociągu.

Lakier do felg

Wybór odpowiedniego lakieru, jak już wspomniano, zależny jest od tego, czy mamy do czynienia z felgami aluminiowymi czy stalowymi. W przypadku tych pierwszych, dobry produkt będzie, oprócz znacznej poprawy walorów estetycznych, dodatkowo utwardzał powłokę, dzięki czemu felgi powinny być bardziej odporne na wszelakie uszkodzenia mechaniczne. Lakier do felg stalowych koniecznie musi zapewniać zabezpieczenie przed korozją – w końcu stal jest materiałem bardzo podatnym na rdzę.

Ponadto, musimy zastanowić się, czy zdecydujemy się na lakier w sprayu czy np. emalię ftalową, na bazie żywicy alkidowej. Oprócz tych dwóch, dostępne są także emalie ftalowe karbamidowe czy lakiery akrylowe. Każdy z nich ma nieco inną specyfikę, dlatego najbezpieczniejszym rozwiązaniem może być zasięgnięcie porady producenta (lub zaprzyjaźnionego mechanika).

Co jeszcze jest istotne

Przy wyborze lakieru do felg powinniśmy rozważyć jeszcze kilka aspektów. Istotną kwestią jest wytrzymałość temperaturowa – jakkolwiek Polska leży stosunkowo daleko od równika, temperatury w lecie także pod naszą szerokością geograficzną mogą powodować nagrzewanie się części do bardzo wysokich temperatur.

W kwestii kolorów polski rynek ma do zaoferowania bardzo wiele, od chromu, poprzez lakier srebrzysty po czarny i grafitowy. Ciekawym rozwiązaniem jest także lakier bezbarwny, stosowany przeważnie do zabezpieczenia powierzchni.

Artykuł powstał w oparciu o amteriały znalezione na Lakiery24.com