Praca w przewozach międzynarodowych – co warto wiedzieć?

Praca kierowcy w przewozach międzynarodowych, to poważne wyzwanie. Nie dość, że jest to zadanie wymagające pełnej odpowiedzialności, to jeszcze wiąże się – zwłaszcza w przypadku busów – z wieloma ograniczeniami. Co powinna wiedzieć osoba, która chce w ten sposób zarabiać na życie?

Czas pracy? Cały czas!

Trzeba przyznać, że kierowcy busów muszą liczyć się z bardzo nieregularnym czasem pracy. Wiąże się on z koniecznością poruszania się po wielu różnych drogach (głównie) zachodniej Europy i to możliwie jak najszybciej. Poza tym kierowcy busów pracują najczęściej przez około 3 – 4 tygodnie bez przerwy, by na tydzień wrócić do domu.

Dla wielu osób taki czas pracy jest po prostu nieakceptowalny. Nawet. jeśli dostanie się za to 5 – 6 tysięcy złotych (na rękę), to i tak pieniądze te nie sprawią, że wszystkie problemy automatycznie zostaną rozwiązane. Praca na TIR-ach (przynajmniej w teorii) jest ograniczona przez tachograf, ale nie da się ukryć, że i tak jest to „praca na walizkach”.

Zaradność to podstawa

Przewozy międzynarodowe mają swoją specyfikę pracy. Najlepiej czują się w nich osoby zaradne, które potrafią się odnaleźć w każdej sytuacji. Nie da się ukryć, że pracując w tej branży, nie da się ani wszystkiego przewidzieć, ani też załatwić wszystkiego za pomocą szefa lub współpracującego z kierowcą logistyka.

Poza tym trzeba wziąć pod uwagę, że znalezienie odpowiednich punktów obsługi kierowcy (np. restauracje, sklepy, pralnie) należeć będzie właśnie do niego. Owszem – może on posiłkować się różnymi poradnikami, które np, są dostępne w Internecie, ale to za mało, by móc świadomie i komfortowo poruszać się po wielu różnych krajów. Na to potrzeba czasu!

Satysfakcja, czyli dlaczego się jeździ?

Mimo wielu trudności, przewozy międzynarodowe to dla wielu kierowców… przyjemność. Możliwość zwiedzenia wielu różnych krajów, zdobycia doświadczenia, a nawet nauki języków obcych, to ważny atut w tej pracy. Dopiero po 4 – 6 trasach, można mieć odpowiednie duże doświadczenie, by móc bezstresowo jeździć po całej Europie i rozwozić wybrane towary.

Podsumowując, praca kierowcy w przewozach międzynarodowych to zadanie trudne, skomplikowane i wymagające odpowiednio dużej wiedzy (znajomość języków też się przyda). Z drugiej strony daje ono sporo satysfakcji tym osobom, które szukają niezależności i swoistego oderwania się od wielu męczących, codziennych spraw. Bycie kierowcą zawodowym to prawdziwa przyjemność.