Przechowywanie i transport produktów płynnych zawsze jest kłopotliwy. Rozwiązaniem jest stosowanie praktycznych zbiorników IBC, które są bardzo często wykorzystywane do tego celu. Dowiedz się, dlaczego jest to najlepsza metoda.
Dlaczego warto stosować paletopojemnik w firmie?
Nowoczesna firma nie może się obejść bez paletopojemików. To najlepsza metoda do przechowywania i transportu różnego rodzaju substancji płynnych i półpłynnych. Nadają się także do produktów sypkich.Zbiornik ibc ma kształt sześcianu, co pozwala optymalnie wykorzystać przestrzeń magazynową i ładunkową podczas transportu. Metalowy kosz chroni dodatkowo przez uszkodzeniami mechanicznymi. To sprawia, że transport i magazynowanie są bardzo ekonomiczne i bezpieczne.
Budowa zbiornika IBC
Wszystkie zbiorniki IBC mają kształt sześcianu. Ich pojemność bywa różna, ale najczęściej spotyka się tysiąclitrowe. Pojemniki wykonane są zwykle z gęstego polietylenu. Zastosowanie takiego tworzywa daje dużą odporność na czynniki mechaniczne, a także chemiczne. Dlatego bez problemu można w kontenerach IBC przechowywać także substancje łatwopalne i niebezpieczne.Dodatkowym zabezpieczeniem jest metalowa klatka – kosz, która wykonana jest z ocynkowanych rurek. Całość umieszczona jest na drewnianych lub plastikowych europaletach lub na metalowych płozach.Przemysł spożywczy używa także zbiorników IBC wykonanych ze stali nierdzewnej. Coraz częściej spotyka się także pojemniki dedykowane np. do przewozu substancji światłoczułych czy oleju.
Jaki kontener IBC wybrać?
Wybór odpowiedniego kontenera IBC jest bardzo istotny. Najbardziej przydatne są zwykle tradycyjne kontenery o pojemności 1000 l. Jednak można też kupić pojemniki o pojemności 300, 600 czy 3000 l. Dzięki temu można lepiej dopasować pojemnik do potrzeb.Sporo przedsiębiorców wybiera także pojemniki myte lub regenerowane. Jeśli te czynności są wykonane przez firmę z uprawnieniami, to takie mausery są pełnowartościowe, a pozwalają oszczędzić pieniądze i środowisko. Ciekawym rozwiązaniem są składane kontenery IBC. Możliwość złożenia pustego kontenera jest szczególnie istotna przy transporcie.