Rynek przewozu osób

Biznes przewozowy wydaje się mieć naprawdę dobry czas. Firm oferujących przewóz osób jest sporo i wydaje się, że większość z nich potrafi sobie dobrze radzić w tym sektorze. Mimo wszystko, zastanówmy się czy jest to tylko mit czy rzeczywistość?

Dobry czas

Jedną z bardziej istotnych przyczyn tak dużego rozwoju firm oferujących przewozy busami lub autokarami jest obserwowana od kilkunastu lat zmiana struktur przewoźników krajowych. W pewnym okresie likwidowano bardzo dużą ilość połączeń, tłumacząc to nierentownością. Zapomniano wówczas o wielu osobach, które nagle straciły możliwość komunikacji, zwłaszcza w obrębie mniejszych miast i miejscowości.

Idealnie wstrzelili się w tą niszę właściciele firm oferujących przewozy busami, autokarami czy wynajem autokarów. Bardzo szybko stworzyli oni siatki połączeń, które przywróciły normalność i pozwoliły setkom tysięcy ludzi, swobodnie się przemieszczać. Tam gdzie nie było kolei, nie było też żadnej innej konkurencji.

Większe możliwości

Firmy przewozowe, korzystając z tak dobrego czasu, wprowadzały wiele udogodnień dla pasażerów. Tanie bilety, zaczynające się od 1zł, komfortowe busy i autokary czy możliwość taniego wynajmu autokarów na okolicznościowe wydarzenia, niezwykle mocno rozwinęły ten rynek. Przewoźnicy zyskali stałych klientów, dla których musieli się starać.

Wspominany wyżej wynajem autokarów, wbrew pozorom stał niezwykle popularną usługą. Oczywiście, dawniej też można było wynająć autokar, lecz teraz stosunek jakości wynajmowanego pojazdu do ceny, jaką trzeba było zapłacić, był niezwykle atrakcyjny. Klimatyzacja, panoramiczne okna, toaleta na pokładzie czy uśmiechnięci kierowcy, stały się standardem w wielu firmach i przestały dziwić.

Perspektywy na przyszłość

Obecnie możemy zaobserwować zwiększoną konkurencję w sektorze przewozu osób. Większe firmy dzielnie trzymają się na swoich pozycjach, a mniejsze pragną zagarnąć chociaż mały kawałek tego tortu. Konkurencja wydaje się na tyle spora, że ani niskie ceny biletów ani komfortowe pojazdy, ani też dodatkowe usługi tj, możliwość taniego wynajmu autokarów lub busów, nie są tak atrakcyjne jak kiedyś.

Dziś najlepiej jest być po prostu solidną firmą, przyjaźnie nastawioną do klienta. W obliczu takiej konkurencji, dobre skojarzenia z danym przewoźnikiem, mogą zadecydować o pozyskaniu klienta. Oczywiście, dotyczy to miejsc w których nie ma monopolu jednej firmy na przewozy.

Artykuł powstał we współpracy z firmąEmilbus – przewozy autokarowe